Uitgaven

7,33%
€ 4.731
x €1.000
7,33% Complete

Inkomsten

0,02%
€ 12
x €1.000
0,02% Complete

Saldo

1862,12%
€ -4.718
x €1.000

Programma 2 Verkeer en vervoer

Uitgaven

7,33%
€ 4.731
x €1.000
7,33% Complete

Inkomsten

0,02%
€ 12
x €1.000
0,02% Complete

Saldo

1862,12%
€ -4.718
x €1.000

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

De openbare ruimte is aantrekkelijk en veilig

Inmiddels geven we als gemeente alweer meer dan vier jaar uitvoering  aan het project BrinQ. Dit doen wij waar mogelijk samen met inwoners en andere betrokkenen. Deze collegeperiode gaan we dit beleid evalueren, met specifieke aandacht voor de budgettering van de gestelde doelen (voldoende budget openbare ruimte). Ook zetten we in op onderhoud tot het noodzakelijke niveau en een duidelijke prioritering van onderhoud van het wegennetwerk. De uitvoering van het bomenbeleid en de bestrijding van de eikenprocessierups vallen tevens onder project BrinQ en het wegennetwerk. De gemeente Westerveld is voor toeristen en recreanten een aantrekkelijke bestemming vanwege de mooie natuur, de prachtige dorpen en de recreatieve voorzieningen. Wij streven naar een goede kwaliteit van onze fiets- en wandelinfrastructuur. We verbeteren het fiets- en wandelpadennetwerk daar waar het kan en het binnen het budget past.

Doel

Terug naar navigatie - Doel

2.2 Aantrekkelijke en veilige leefomgeving

Terug naar navigatie - 2.2 Aantrekkelijke en veilige leefomgeving

Vanuit het visiedocument BrinQ willen we de komende jaren de openbare ruimte inrichten en beheren, zodat er sprake is van een aantrekkelijke, leefbare en veilige leefomgeving.

Wat gaan we daarvoor doen?

Programma 2 Verkeer en vervoer

Terug naar navigatie - Programma 2 Verkeer en vervoer

Wat mag het kosten?

Bedragen x €1.000
Exploitatie Burap 1 2023 Concept Begr 2024 Concept Begr 2025 Concept Begr 2026 Concept Begr 2027
2.1 Verkeer en vervoer
Lasten 4.495 4.731 4.701 4.763 4.765
Baten 32 12 12 12 12
Totaal 2.1 Verkeer en vervoer -4.463 -4.718 -4.689 -4.750 -4.753

Mutaties uit het financiële perspectief voor dit programma

Terug naar navigatie - Mutaties uit het financiële perspectief voor dit programma

Het vastgestelde budget uit de 1e Bestuursrapportage vormt het vertrekpunt voor dit programma. Alle mutaties die op hoofdlijnen zijn toegelicht in het financiële perspectief worden hieronder getoond en sluiten zo aan op het totaal begrote saldo voor dit programma.

Omschrijving Besloten 2024 2025 2026 2027
Gerapporteerd saldo Burap 1 -2023   -4.640.592 -4.608.174 -4.669.664 -4.671.864
           
Kapitaallasten (reconstructie Benderseweg) Kadernota   -2.272 -2.233 -2.233
Terugdraaien inflatie Meerjarenraming 26.400 26.400 26.400 26.400
Technische correcties Meerjarenraming -19.460 -20.102 -20.102 -20.102
Verdeling personeelslasten over programma's Meerjarenraming -84.800 -84.800 -84.800 -84.800
Subtotaal mutaties   -77.860 -80.774 -80.735 -80.735
           
Saldo in deze begroting   -4.718.452 -4.688.948 -4.750.399 -4.752.599

 

Wijzigingen in deze begroting per taakveld

Terug naar navigatie - Wijzigingen in deze begroting per taakveld

Deze bovenstaande mutatie is als volgt verwerkt over de taakvelden.

Bedragen x €1.000
Exploitatie Wijz.begr 2024 Wijz.begr 2025 Wijz.begr 2026 Wijz.begr 2027
2.1 Verkeer en vervoer
Lasten 58 61 61 61
Baten -19 -19 -19 -19
Totaal 2.1 Verkeer en vervoer -78 -81 -81 -81